Wydział Techniki Morskiej i Transportu
Stały URI zbioru
Przeglądaj
Przeglądaj Wydział Techniki Morskiej i Transportu wg Data wydania
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 20
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Open Access 40 lat Wydziału. 3 Zjazd Absolwentów(Zapol, 1986) Wysiecki, Mieczysław redaktor; Makówka, Franciszek redaktor; Kaczmarek, Erwin redaktorPozycja Open Access 40 lat Wydziału. Sesja naukowo-techniczna Wkład Wydziału Mechanicznego i Instytutu Okrętowego w rozwój nauki i przemysłu. 3 Zjazd Absolwentów(Zapol, 1986) Wysiecki, Mieczysław redaktor; Makówka, Franciszek redaktor; Kaczmarek, Erwin redaktorPozycja Open Access Obliczenia obiegów chłodniczych i klimatyzacyjnych. Wydanie 2 rozszerzone(Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, 1991) Zakrzewski, Bogusław; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i TransportuPozycja Open Access Wpływ wybranych parametrów konstrukcji na niektóre cechy eksploatacyjne dwukadłubowego statku morskiego o dużej prędkości(Politechnika Szczecińska, 2001) Sekulski, Zbigniew; Jastrzębski, Tadeusz promotor; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i Transportu; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i TransportuW pracy podjęto problematykę projektowania konstrukcji statków szybkich ze względu na oczekiwane cechy eksploatacyjne. Postawiono dwie tezy: pierwszą - o możliwości znalezienia w zbiorze wariantów dopuszczalnych wariantu optymalnego, drugą - o istnieniu istotnej zależności między cechami eksploatacyjnymi a parametrami konstrukcji - geometrii i materiału. Zastosowano metodykę eksperymentalnych badań komputerowych. Przeprowadzono niezbędne badania identyfikacyjne. Opracowano własny algorytm wyszukiwania wariantów optymalnych, którego podstawowym modułem jest oryginalne rozwiązanie zastosowania metody algorytmu genetycznego oraz algorytm prognozowania cech eksploatacyjnych odszukanych wariantów o optymalnej konstrukcji. Sformułowano modele obliczeniowe. Zbudowano i pozytywnie przetestowano system programów komputerowych realizujących opracowane algorytmy. Przeprowadzono serie obliczeń badawczych. Opracowano wnioski naukowe i praktyczne oraz perspektywy dalszych badań. Uznano, że udowodniono postawione na wstępie pracy tezy badawcze oraz osiągnięto zakładane cele naukowe oraz utylitarne.Pozycja Open Access Szanse rozwoju żeglugi śródlądowej(Politechnika Szczecińska Wydział Techniki Morskiej, 2007) Tołkacz, Lech; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i TransportuPozycja Open Access Śródlądowa turystyka zbiorowa. T. 1 Szlaki turystyki zbiorowej(Politechnika Szczecińska. Wydział Techniki Morskiej, 2008) Tołkacz, Lech; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i TransportuPozycja Open Access Śródlądowa turystyka zbiorowa. T. 2 Turystyczne śródlądowe statki pasażerskie(Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej, 2009) Tołkacz, Lech; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i TransportuPozycja Open Access Infrastruktura transportu wodnego. T. 1 Infrastruktura transportu śródlądowego(Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Wydział Techniki Morskiej, 2010) Tołkacz, Lech; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i TransportuPozycja Open Access Infrastruktura transportu wodnego. T. 2 Infrastruktura transportu morskiego(Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej, 2011) Tołkacz, Lech; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i TransportuPozycja Open Access Wybrane problemy optymalizacji wielokryterialnej we wstępnym projektowaniu konstrukcji kadłuba statków morskich(Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2012) Sekulski, Zbigniew; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i TransportuIn the continuously changing economic situation the methods for ship structural design used nowadays are sometimes insufficient. A need for modernization of the cognitive apparatus is more and more apparent in the ship structural design to discover and conceptualize various aspects of designing. New methods can be attempted to be found or change the ones used so far. It is possible and may turn efficient application of methods developed in other fields. The results of the investigations prove that in the ship design and, especially, in the ship structural design, multi-objective evolutionary algorithms may be especially useful. Applications of these algorithms, even not many numerous, have been attempted, also by the author, since the 1990th confirmed their effectiveness also in the ship structural design. In this context, an objective of the dissertation is to develop a method for evolutionary multi objective optimization of complex structures such as ship hull structures. Multi-objective optimization of complex objects such as the hulls of seagoing vessels, despite more and more greater research and computational potential still encounters many barriers making practical application difficult even at the preliminary design where the models are significantly simpler than the models at the next design stages. The difficulties make investigations and applications related to the ship hull optimization focus on single-objective despite the fact that the most real problems in the ship structural design call for considering more than one optimization objective. From the point of view of the problems related to the ship hull structural design searching optimal solutions is performed in the following four areas: shape optimization, material optimization, topology optimization as well as optimization of dimensions of struc- tural elements. Due to the specific features of the optimization problems solved in each of these areas it is thus impossible to formulate and solve a single optimization problem covering all the areas. A common practice is therefore that in each of the areas the optimization problem is formulated and solved independently of the others. The division is disadvantageous, however, for the correct designing and the reason can be the lack of suitable tools for simultaneous designing-optimization in all areas. Formulation of the separate optimization problems makes the ship design both longer and more expensive as well as delimits or disables effective search for satisfactory optimal solutions. Yet there is no promising alternative for such a procedure, therefore it seems advisable to attempt to solve unified shape-material- topology-dimension optimization problem. So far the effective tools have not been developed. Investigation towards developing methods for multi-objective optimization seems jus- tified. Due to the complexity of the problem it is reduced to topology-shape optimization treating it as the first step on the way towards formulation and solution of the full unified shape-material-topology-dimension optimization problem. In the context of the general theory of evolutionary algorithms of multi-objective optimization an original method was developed and applied based on the genetic algorithm. In the method evolution is controlled by the scalar fitting function allowing for consideration of the evaluation objective, level of violating the formulated constraints, internal structure of the set of permissible solutions as well as distances of the generated solutions from the as- ymptotic solution defined in the dissertation. A set of non-dominated solution in the Pareto sense was taken as the result of solution of the multi-objective problem of the multi- objective optimization. The set is interpreted as an approximation of (unknown) real set of Pareto-optimal solutions. A number of original computational procedures were developed which were applied in the computer codes. Problems of assessment of solution quality and efficiency of the multi-objective evolutionary algorithms, controversial but rarely referred to in the literature, were discussed in details. Quality measures were suggested which allow for efficiency assessment of the developed algorithm. To verify the computer code a computational model of the fast passenger-car ferry hull structure was developed. A number of computer simulations were performed using the model. The results, which were found the most important, were presented and discussed in details. Application of the method to optimization of the twin-hull high-speed vessel allowed to demonstrate the specific features of the multi-objective evolutionary optimization methods. It was also possible to formulate the general conclusions and assess the applicability of the method to design analyses of such structures. The method of multi-objective evolutionary optimization, presented in the dissertation, can be, according to the author’s opinion, recommended to be applied to the ship structural preliminary design. It can also be applied to optimization of the other structures after implementation of computational procedures specific for the solved problem.Pozycja Open Access 20 lat Wydziału Techniki Morskiej i Transportu Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie(Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2012) Drewko, Gabriela współautorka rozdziału 2; Skrzymowski, Eugeniusz współautor rozdziału 2; Iwańkowicz, Remigiusz opracował; Michalski, Ryszard opracował; Rosochacki, Włodzimierz opracował; Sekulski, Zbigniew opracował; Taczała, Maciej opracował całośćPozycja Open Access Małe jachty motorowo - żaglowe. Wydanie 2 rozszerzone(nakład autora, 2014) Tołkacz, Lech; Syrewicz, Przemysław MarcinPozycja Open Access Małe jachty motorowo - żaglowe(nakład autora, 2014) Tołkacz, Lech; Syrewicz, Przemysław Marcin; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i TransportuPozycja Open Access Czynniki strategii rozwoju komunikacji miejskiej(Zapol Sobczyk, 2015) Sułek, Jolanta; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i TransportuPozycja Open Access Metoda wyznaczania prędkości eksploatacyjnej - przydatna w projektowaniu wstępnym - statków transportowych w statystycznych warunkach pogodowych występujących na liniach żeglugowych(Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, 2015) Żelazny, Katarzyna; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i TransportuPozycja Brak dostępu Wybrane problemy projektowania i eksploatacji kabin lakierniczych(Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2018) Nikończuk, Piotr; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Inżynierii Mechanicznej i MechatronikiPozycja Open Access Wybrane problemy kształtowania bezpieczeństwa pożarowego siłowni okrętowej(Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2020) Krystosik-Gromadzińska, Agata; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w SzczecinieThe fire safety of a ship’s engine room depends on the occurrence of the damages, breakdowns (primarily fuel installations) or disastrous events during the ship’s operation, the effectiveness of the passive protection, the detection and fire-extinguishing installations, but also the risk of an operator’s error. A holistic approach to the problem, conducting research on the system meant as a technical object and a human, allows to give the full description of the threats and their effects as well as indicating the best methods for the prevention of fires and limiting their spread under given circumstances. In the engine room, the most common cause of fires, which is characterised by high dynamics and high gas temperatures, is the ignition of fuel on a hot surface. As a result of conducted analyses it is shown that mistakes made by the ship’s crews are the main reason for occurrence of any adverse events, including fires. Striving to reduce their number, activities are implemented to build a culture of safety and to improve working and resting conditions. The workplaces are subject to ergonomic diagnoses to reduce physical and mental overload of crews. Training courses are also conducted both in the marine and land conditions using simulators. Security management systems are implemented, modified and supported by modular algorithms. In order to increase the level of fire safety the measures are to identify risk objects, including the use of thermal imaging cameras built into smartphones, used to detect surfaces radiating temperature, which gives the possibility of quick control, also in difficult places available. Fire scenarios are being developed preceded by qualitative and quantitative identification of risk factors (Ishikawa diagrams, event trees, algorithms, risk indexes, etc.), which allows systemising the causes of fires and predicting their course. Modelling fires with a mathematical description and the use of computer models (such as Pyrosim and SmokeView) allows to determine the dynamics of their development and provide data used to choose methods of fire protection. The determination of fire risk and modelling of the phenomenon contributes not only to increasing the level of safety of the engine room but also to the development of research in respect of new solutions of fire partitions and insulation and the extinguishing agents as well as the use of dislocation as a method of fire protection.Pozycja Open Access Aktualne problemy naukowo-badawcze w inżynierii środowiska(Wydawnictwo Uczelniane zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2021) Laskowski, Norbert; Ciepłuch, Rafał; Rynkiewicz, Marek; Telesiński, Arkadiusz; Dunikowska, Dorota; Pol-Szyszko, Madalena; Zakrzewski, Bogusław; Mokrzycka-Olek, Aleksandra; Śnieg, Marek; Meller, Edward (redaktor); Meller, Edward; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i Transportu; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Kształtowania Środowiska i RolnictwaPozycja Open Access Wyspy Uznam i Wolin - lokalne uwarunkowania globalnej transformacji(Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 2022) Kurtz-Orecka, Karolina redaktor; Tuchowski, Wojciech Piotr redaktor; Przepiórski, Jacek redaktor; Bialik, Jakub; Białczak, Anita; Biranowska-Kurtz, Alicja; Blaszke, Małgorzata; Bogusławski, Bartosz; Burandt, Paweł; Cieślik, Mateusz; Ciupak, Marcin; Dominiak, Patryk; Dudek, Dominika; Furmańczyk, Tomasz; Gawarkiewicz, Roman; Glińska-Lewczuk, Katarzyna; Głowacka, Anna; Jarecki, Bartosz; Jastrzębski, Leszek; Kasiuk, Bartłomiej; Krzos, Grzegorz; Kurnatowski, Marek; Kurtz-Orecka, Karolina; Kwaśniewska, Grażyna; Lech, Norbert; Łacwik, Aleksandra; Mazur, Jacek; Mielnicki, Michał; Mysona, Maciej; Najda, Andrzej; Nikończuk, Piotr; Nowak, Maciej; Olechwir, Tomasz; Piecuch, Jakub; Pietryga, Diana; Pożarowszczyk, Magdalena; Przepiórski, Jacek; Pych, Aleksandra; Ratajkiewicz, Piotr; Ruciński, Krzysztof; Rybarczyk, Sławomir; Rychlik, Konrad; Seul, Cyprian; Skwierawski, Andrzej; Sobolewski, Wojciech; Stolarska, Agata; Strzałkowski, Jarosław; Strzyżewska, Justyna; Tryba, Beata; Tuchowski, Wojciech; Wawiórko, Agnieszka; Wiśniewski, Piotr; Wojnicz, Laura; Zbaraszewski, Wojciech; Zych-Lewandowska, Maria; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej i Transportu; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej; Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o.o; Najda Consulting sp. z o.o; Szczecin; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Ekonomiczny; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie; Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; Politechnika Poznańska; Politechnika Poznańska; Najda Consulting sp. z o.o; Regionalne Biuro Gospodarki Przestrzennej Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie; Regionalne Biuro Gospodarki Przestrzennej Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie; Uniwersytet Szczeciński; Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o.o.; Regionalne Biuro Gospodarki Przestrzennej Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie;; Regionalne Biuro Gospodarki Przestrzennej Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie;; Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o.o.; Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Regionalne Biuro Gospodarki Przestrzennej Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Najda Consulting sp. z o.o; Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o.o.; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej I Transportu; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Ekonomiczny; Uniwersytet Szczeciński; Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o.o.; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie; Politechnika Poznańska; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie; Najda Consulting sp. z o.o.; Studio DL sp. z o.o.; Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o.o.; Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Politechnika Poznańska; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; Najda Consulting sp. z o.o.;; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska; Regionalne Biuro Gospodarki Przestrzennej Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Techniki Morskiej I Transportu; Politechnika Poznańska;; Najda Consulting sp. z o.o.;; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Wydział Ekonomiczny; Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o.o.Pozycja Open Access Die Inseln Usedom und Wollin : Lokale Bedingungen globaler Wende : Monographie zum Projekt INT190 : Modellregion der erneuerbaren Energien Inseln Usedom udn Wollin(Univesitätsverlag derWestpommerschen Technologischen Universität Szczecin, 2022) Kurtz-Orecka, Karolina redaktor; Tuchowski, Wojciech Piotr redaktor; Przepiórski, Jacek redaktor; Balik, Jakub; Białczak, Anita; Biranowska-Kurtz, Alicja; Blaszke, Małgorzata; Bogusławski, Bartosz; Burandt, Paweł; Cieślik, Mateusz; Ciupak, Marcin; Dominiak, Patryk; Dudek, Dominika; Furmańczyk, Tomasz; Gawarkiewicz, Roman; Glińska-Lewczuk, Katarzyna; Głowacka, Anna; Jarecki, Bartosz; Jastrzębski, Leszek; Kasiuk, Bartłomiej; Krzos, Grzegorz; Kurnatowski, Marek; Kurtz-Orecka, Karolina; Kwaśniewska, Grażyna; Lech, Norbert; Łacwik, Aleksandra; Mazur, Jacek; Mielnicki, Michał; Mysona, Maciej; Najda, Andrzej; Nikończuk, Piotr; Nowak, Maciej; Olechwir, Tomasz; Piecuch, Jakub; Pietryga, Diana; Pożarowszczyk, Magdalena; Przepiórski, Jacek; Pych, Aleksandra; Ratajkiewicz, Piotr; Ruciński, Krzysztof; Rybarczyk, Sławomir; Rychlik, Konrad; Seul, Cyprian; Skwierawski, Andrzej; Sobolewski, Wojciech; Stolarska, Agata; Strzałkowski, Jarosław; Strzyżewska, Justyna; Tryba, Beata; Tuchowski, Wojciech; Wawiórko, Agnieszka; Wiśniewski, Piotr; Wojnicz, Laura; Zbaraszewski, Wojciech; Zych-Lewandowska, Maria; ; Westpommersche Technische Universität Stettin ; Westpommersche Technische Universität Stettin ; Westpommersche Technische Universität Stettin ; Team der Wirtschaftsberater der GmbH TOR sp. z o.o.; Najda Consulting sp. z o.o.; Szczecin; Westpommersche Technische Universität Stettin;; Westpommersche Technische Universität Stettin;; Universität von Ermland und Masuren in Olsztyn; Studio DL sp. z o.o.; Studio DL sp. z o.o.; Najda Consulting sp. z o.o.; Westpommersche Technologische Universität Szczecin; Regionalbüro für Raumplanung der Woiwod-schaft Westpommern in Stettin; Universität Szczecin; Universität von Ermland und Masuren in Olsztyn; Westpommersche Technische Universität Stettin; Team der Wirtschaftsberater der GmbH TOR sp. z o.o.; Regionalbüro für Raumplanung der Woiwod-schaft Westpommern in Stettin; Team der Wirtschaftsberater der GmbH TOR sp. z o.o.; Wirtschaftsuniversität Wrocław; Westpommersche Technische Universität Stettin; Westpommersche Technische Universität Stettin; Westpommersche Technische Universität Stettin; Najda Consulting sp. z o.o; Team der Wirtschaftsberater der GmbH TOR sp. z o.o.; Najda Consulting sp. z o.o.; Westpommersche Technische Universität Stettin; Westpommersche Technische Universität Stettin; Universität Stettin; Team der Wirtschaftsberater der GmbH TOR sp. z o.o.; Westpommersche Technologische Universität Szczecin; Studio DL sp. z o.o.; Westpommersche Technische Universität Stettin; Westpommersche Technische Universität Stettin; Technische Universität Posen; Team der Wirtschaftsberater der GmbH TOR sp. z o.o.; Wirtschaftsuniversität Wrocław; Studio DL sp. z o.o.; Westpommersche Technische Universität Stettin; Universität von Ermland und Masuren in Olsztyn; Najda Consulting sp. z o.o.; Westpommersche Technische Universität Stettin; Westpommersche Technische Universität Stettin; Regionalbüro für Raumplanung der Woiwodschaft Westpommern in Stettin; Westpommersche Technische Universität Stettin; Westpommersche Technische Universität Stettin; Studio DL sp. z o.o; Najda Consulting sp. z o.o.; Westpommersche Technische Universität Stettin; Westpommersche Technologische Universität Szczecin; Team der Wirtschaftsberater der GmbH TOR sp. z o.o.